بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار انجمن::
کمیته علمی::
نقد و بررسی سیاست ها ::
کارگروه اقتصاد دانش::
اخبار علمی::
کتابخانه مجازی::
عضویت ::
آلبوم تصاویر::
پیوندها::
ارتباط با ما ::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
پیام ویژه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آخرین مطالب بخش
:: دومین همایش ملی آموزش عالی «سرآمدی آموزش» در دانشگاه تهران برگزار شد
:: نظام نامه پیوست فناوری و توسعه توانمندی های داخلی در قراردادهای بین المللی و طرح های ملی ابلاغ شد
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..
کتابحانه مجازی

AWT IMAGE

..
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

AWT IMAGE

..
ساخت اقتصاد دانش در ایران

AWT IMAGE

..

AWT IMAGE

  AWT IMAGE

 
:: « ساخت اقتصاد دانش در ایران طی برنامه ششم توسعه » ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۴/۷/۱۴ | 

  «ساخت اقتصاد دانش در ایران طی برنامه ششم توسعه»

AWT IMAGE  به اطلاع می رساند جمعیت توسعه علمی ایران با همکاری مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی ضمن مطالعه، سلسله پنل های تخصصی ذیل عنوان « ساخت اقتصاد دانش در ایران طی برنامه ششم توسعه» را برنامه ریزی کرده است.

دفعات مشاهده: 1176 بار   |   دفعات چاپ: 271 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 2 بار   |   0 نظر
>
:: نقدی بر نظام تامین و تخصیص منابع مالی در صنعت آموزش عالی ایران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۵/۳۰ | 

AWT IMAGEنقدی بر نظام تامین و تخصیص منابع مالی در صنعت آموزش عالی ایران

آموزش عالی یک خدمت خصوصی (رقابتی در مصرف و محدودیت پذیر در استفاده) است. بنابراین، برای آموزش عالی بازاری وجود دارد که در آن افراد آموزش عالی را با دو هدف مصرف (برای مطلوبیت آنی) و سرمایه گذاری (برای مطلوبیت آتی) تقاضا می کنند و موسسات آموزش عالی نیز عرضه کننده خدمات آموزش عالی هستند. در بازار خدمات آموزش عالی، تقاضا کنندگان  و عرضه کنندگان برای کسب بیشترین منابع مالی و جذب  بهترین دانشجویان با یکدیگر رقابت می کنند.

دفعات مشاهده: 1678 بار   |   دفعات چاپ: 575 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 99 بار   |   0 نظر
>
:: تحلیل توسعه نسبی اقتصاد دانش ایران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۱۲/۶ | 

AWT IMAGEتحلیل توسعه نسبی اقتصاد دانش ایران

دکتر یعقوب انتظاری

عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی در آموزش عالی

بهمن 1391

برای دریافت فایل اینجا را کلیک کنید

دفعات مشاهده: 1858 بار   |   دفعات چاپ: 676 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 141 بار   |   0 نظر
>
:: تحلیل نقش و جایگاه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری در اقتصاد مبتنی بر دانش ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۱۰/۱۷ | 

تحلیل نقش و جایگاه آموزش عالی، تحقیقات و فناوری در اقتصاد مبتنی بر دانش

  دکتر یعقوب انتظاری

  عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

  •   مقدمه: مبانی نظری و الگوهای سیاست گذاری و برنامه ریزی توسعه علم و فناوری
  •   ظهور اقتصاد جهانی دانش به عنوان فاز جدید توسعه
  •   رابطه اقتصاد مبتنی بر دانش با اقتصاد جهانی دانش
  •   عوامل موثر بر ظهور اقتصاد جهانی دانش
  •   چارچوب مفهومی اقتصاد مبتنی بر اقتصاد دانش
  •   بعضی از ویژگی‌های اقتصاد مبتنی بر دانش
  •   اثر ظهور اقتصاد جهانی دانش بر اقتصاد ایران: مساله
  •   برنامه پنجم به عنوان نقشه راه حرکت به طرف اقتصاد مبتنی بر دانش
دفعات مشاهده: 2190 بار   |   دفعات چاپ: 710 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 145 بار   |   0 نظر
>
:: افزایش پیچیدگی در نظام نوآوری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۸/۱۰ | 

  افزایش پیچیدگی در نظام نوآوری

  ظهور نظام نوآوری مبتنی بر دانش به مثابه یک سیستم پیچیده سازگارAWT IMAGE

  دکتر یعقوب انتظاری

  عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی در آموزش عالی

در این مقاله ضمن بررسی نظریه پیچیدگی، افزایش پیچیدگی در الگوهای نظام نوآوری از ابتدای طرح توسط شومپیتر تاکنون مطالعه شده است. این مطالعه نشان داده است که تا به امروز هفت الگوی اصلی برای تحلیل و تبیین نظام نوآوری در یک کشور توسعه یافته است؛ «کارآفرینی مبتنی بر تجربه» ساده‌ترین، و«سیستم نوآوری مبتنی بردانش» پیچیده ترین الگوی نوآوری هستند؛ سیستم نوآوری مبتنی بردانش یک سیستم پیچیده سازگار است. چراکه هم عاملان حاضر در آن و هم کلیت اش یادگیرنده و خود سازمان هستند.

دفعات مشاهده: 2170 بار   |   دفعات چاپ: 750 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 203 بار   |   0 نظر
>
:: اقتصاد مبتنی بر دانش؛ مفاهیم و ویژگیها ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۸/۷ | 

  اقتصاد مبتنی بر دانش؛ مفاهیم و ویژگیها

  دکتر یعقوب انتظاری AWT IMAGE

  عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی آموزش عالی و مدیر کارگروه اقتصاد دانش جمعیت توسعه علمی ایران

 انجمنها و جمعیت های علمی به عنوان پشتیبان اندیشه‌ای و سیستم شناختی نظام سیاست‌گذاری کشور، ماموریت‌های تولید، توزیع، تبدیل و ترویج دانش در حوزه‌های مختلف اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی را دنبال میکنند. در این چارچوب یکی از وظایف جدید، مهم و چالش برانگیزشان توسعه دانش در زمینه خود دانش، و کمک به فهم نقش آن در توسعه فراگیر ملی است. مقاله حاضر نیز در این راستا تهیه شده است و هدف‌اش معرفی اقتصاد مبتنی بر دانش به عنوان پدیده نوظهور در اقتصاد جهانی است که در ایران ناشناخته است.  

دفعات مشاهده: 2017 بار   |   دفعات چاپ: 704 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 177 بار   |   0 نظر
>
:: نظریه‌ها و گفتمان‌های توسعه علم و فناوری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۸/۲ | 

  نظریه‌ها و گفتمان‌های توسعه علم و فناوری

  دکتر یعقوب انتظاری AWT IMAGE

  عضو هیأت علمی مؤسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی

  مقدمه

  علم و فناوری در یک کشور چرا و چگونه توسعه پیدا می کند؟ این سئوالی است که در صد سال گذشته توجه اقتصاد دانان را به خود جلب کرده است. هر کسی به اقتضای زمینه مطالعات و تحقیقات و بیشن و نگرش خود به ماهیت علم و فناوری در این رابطه نظریه پردازی کرده به این سئوال پاسخ داده است. نظریه های موجود در این رابطه را به هفت گفتمان می توان تقسیم کرد: هدف این مقاله بررسی این گفتمان است.

دفعات مشاهده: 2065 بار   |   دفعات چاپ: 724 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 182 بار   |   0 نظر
>
جمعیت توسعه علمی ایران Iranian Association for Scientific Development
Persian site map - English site map - Created in 0.051 seconds with 1512 queries by yektaweb 3465