بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار انجمن::
کمیته علمی::
نقد و بررسی سیاست ها ::
اخبار علمی::
کتابخانه مجازی::
عضویت ::
آلبوم تصاویر::
پیوندها::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با ما ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: شرکت‌های دانش بنیان از جنس ارتباط با دانشگاه ایجاد خواهیم کرد/ حمایت شهرداری از دانشگاه‌ها در توسعه نواحی نوآوری
:: اعتبارات آموزش و پرورش حدود 15 درصد افزایش دارد
:: بایسته های تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دانش بنیان
:: مراکز آموزشی بدون ساختار از عوامل شیوع و گسترش تقلب علمی در کشور هستند
:: اولین نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی منطقه ۸ کشور برگزار شد
:: مجموعه پارک‌های علم و فناوری و جوانان مبتکر فعال در آن مایه مباهات کشور هستند
:: در ساماندهی آموزش عالی هیچ موسسه ای تعطیل یا حذف نمی شود
:: سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی است
:: از سوی قائم مقام وزیر علوم صورت گرفت: واگذاری مسئولیت جمع آوری، پردازش و رصد گزارش های واصله از دانشگاهها در خصوص مسئولیت اجتماعی به موسسه پژ
:: تولید دانش بروز، کاربردی و تزریق به نهاد حاکمیتی وظیفه موسسه است
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..

AWT IMAGE

  AWT IMAGE

 
:: مردم و نظام برنامه ریزی آموزش عالی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۶/۹/۲۵ | 
مردم و نظام برنامه ریزی آموزش عالی
احمدرضا روشن عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه ریزی آموزش عالی
این روزها یکی از موضوعات مهمی که کشور ما با آن سر و کار دارد، تدوین برنامه ششم توسعه است که در واقع سومین گام در راه تحقق اهداف سند چشم انداز 1404،  پس از برنامه های چهارم (1389-1385) و برنامه پنجم  (1394-1390) است. پرسشی که در این نوشتار به دنبال پاسخ به آن هستیم این است که نقش و اهمیت مردم در تدوین این برنامه و یا اصولاً در تمامی برنامه ریزی های توسعه چیست و چگونه می توان برای بخش آموزش عالی، برنامه ای مشارکتی و مردمی تدوین نمود؟
واقعیت این است که برنامه باید مآلاً سندی باشد که در آن ملتی آزادانه و هشیارانه آینده خود را به تصویر می کشد. شکست برنامه‌ریزی در بسیاری از کشورهای  توسعه نیافته در اثر بی‌توجهی به ساختار و فرایند طراحی برنامه است. از جمله علل شکست برنامه ریزی در اینگونه کشورها،  دوری، عدم مداخله و بیگانگی مردم نسبت به تصمیم‌هایی که حاکم بر سرنوشت آنان است و در برنامه گنجانده می شود. یکی از مهم ترین عوامل تاثیر گذار در موفقیت یا شکست یک  برنامه‌، «عکس‌العمل عمومی افراد» در برابر تصمیمات گرفته شده در قالب برنامه است؛ بدین معنی که باید معلوم شود مردم تا چه اندازه برای اجرای منویات برنامه، شور و شوق دارند و چگونه و چقدر با آن همکاری می کنند.
 
دفعات مشاهده: 700 بار   |   دفعات چاپ: 112 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: گزارش نهایی طرح ممیزی جمعیت توسعه علمی ایران در سال نود و سه منتشر شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۳/۱۲/۱۸ | 

  «بررسی، آسیب شناسی و طراحی الگوی مطلوب اجرای اصل 44 قانون اساسی در توسعه آموزش عالی ایران»

 AWT IMAGE

 گزارش نهایی طرح ممیزی جمعیت توسعه علمی ایران در سال نود و سه منتشر شد.

  گزارش نهایی طرح ممیزی «بررسی، آسیب شناسی و طراحی الگوی مطلوب اجرای اصل 44 قانون اساسی در توسعه آموزش عالی ایران» ، که از سوی معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری و توسط دفتر ممیزی توسعه علوم بین رشته ای به جمعیت توسعه علمی ایران واگذار شده بود، منتشر شد.

دفعات مشاهده: 1594 بار   |   دفعات چاپ: 363 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: گزارش نهایی طرح ممیزی جمعیت توسعه علمی ایران در سال نود منتشر شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۱۲/۲۰ | 

گزارش نهایی طرح ممیزی جمعیت توسعه علمی ایران در سال نود منتشر شد

  گزارش نهایی AWT IMAGEطرح ممیزی وتحلیل محتوای برنامه های توسعه اقتصادی، اجتماعی وفرهنگی کشور بعد از انقلاب اسلامی از نظر ظرفیت سنجی برای توسعه علم وفناوری در راستای تحقق اهداف سند چشم انداز بیست ساله، که از سوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری و توسط دفتر ممیزی توسعه علوم بین رشته ای به جمعیت توسعه علمی ایران واگذار شده بود، منتشر شد. 

دفعات مشاهده: 2761 بار   |   دفعات چاپ: 841 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 132 بار   |   0 نظر
>
:: گزارشی درباره کنفرانس بین المللی دستیابی به آموزش عالی همگانی و تداوم آن ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۱/۹/۱۹ | 

  گزارشی درباره کنفرانس بین المللی دستیابی به آموزش عالی همگانی و تداوم آن

  (17-19 سپتامبر 2012، پاریس)

  دکتر عباس بازرگان *

  سازمان همکاری اقتصادی و توسعه، که در ان کشورهای صنعتی و برخی کشورهای دیگر عضویت دارند، از جمله سازمان‌های بین‌المللی فعال در امر پژوهش درباره آموزش، به ویژه آموزش عالی است. یکی از موسسه‌های وابسته به این سازمان، موسسه مدیریت سازمانی در آموزش عالی می‌باشد. این موسسه به طور مرتب کنفرانس‌های بین‌المللی دوسالانه‌ای، به منظور عرضه نتایج پژوهش‌های انجام شده درباره نظام‌های آموزش عالی در جهان برگزار می‌کند. در کنفرانس امسال، که از تاریخ دوشنبه 27 تا 29 شهریور91 در مقر اصلی سازمان (پاریس) برگزار شد، 550 نفر از دانشگاهیان، روسا و مدیران دانشگاه‌ها و نیز سایر پژوهشگران از 86 کشور جهان شرکت کرده بودند. از کشور ایران فقط یک نفر از دانشگاه تهران (نویسنده) شرکت کرده بود و مقاله خود را در یکی از جلسات کنفرانس عرضه نمود. در اینجا به اختصار به دستاوردهای کنفرانس اشاره می‌شود. لازم به یادآوری است که عنوان کنفرانس در سال جاری"دستیابی به آموزش عالی همگانی و تداوم آن" بود. جلسات کنفرانس در نشست‌های کلیدی و موازی برگزار شد.

دفعات مشاهده: 2612 بار   |   دفعات چاپ: 786 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 177 بار   |   0 نظر
>
:: نقش انجمن‌های علمی در طراحی و تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت ::

نقش انجمن‌های علمی در طراحی و تدوین الگوی اسلامی- ایرانی پیشرفت

دکتر یوسف ثبوتی

دفعات مشاهده: 2757 بار   |   دفعات چاپ: 898 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 200 بار   |   0 نظر
>
جمعیت توسعه علمی ایران Iranian Association for Scientific Development
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 64 queries by YEKTAWEB 3816