بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار انجمن::
کمیته علمی::
نقد و بررسی سیاست ها ::
کارگروه اقتصاد دانش::
اخبار علمی::
کتابخانه مجازی::
عضویت ::
آلبوم تصاویر::
پیوندها::
ارتباط با ما ::
تسهیلات پایگاه::
پست الکترونیک::
پیام ویژه::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
آخرین مطالب بخش
:: برگزاری نشست مشترک کمیسیون آموزش مجلس و مسئولان وزارت علوم
:: دو انگیزه مهم دانش آموختگان از مهاجرت اعلام شد
..
کتابحانه مجازی

AWT IMAGE

..
الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

AWT IMAGE

..
ساخت اقتصاد دانش در ایران

AWT IMAGE

..

AWT IMAGE

  AWT IMAGE

 
:: فراخوان حمایت از رساله‌های دکتری منتشر شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۶/۲۱ | 
دفعات مشاهده: 14 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: تدوین بسته‌ سیاستی دانشگاه‌های برتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی/نقش دانشگاهیان در کاهش بحران ارزی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۶ | 

راهکار دانشگاهیان برای حمایت از تولید داخلی؛

تدوین بسته‌ سیاستی دانشگاه‌های برتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی/نقش دانشگاهیان در کاهش بحران ارزی

دکتر سلیمی رئیس دانشگاه علامه طباطبایی نقش دانشگاهیان در زمینه کاهش بحران ارزی را موثر ارزیابی کرد و گفت: اگر چه هزینه‌های ارزی دانشگاه‌ها و مراکز علمی در مقایسه با بسیاری از دستگاه‌های اجرایی بسیار ناچیز است اما دانشگاهیان می‌توانند در حل معضلات و محدودیت‌های ارزی کشور نقش موثری ایفا کنند.
تدوین بسته‌ سیاستی دانشگاه‌های برتر برای تحقق اقتصاد مقاومتی/نقش دانشگاهیان در کاهش بحران ارزی

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر سلیمی با اشاره به راهکارهای حمایت دانشگاهیان از تولید داخل اظهار داشت: در این حوزه برخی اقدامات خرد وجود دارد که طبیعتاً ما در ارتباط با دستگاه‌های دولتی این نوع اقدامات را انجام می‌دهیم، مثلاً تلاش می‌کنیم تمامی خریدهای دانشگاه را از تولیدات داخلی تأمین کنیم؛ خوشبختانه از یک سال پیش این اقدام در حوزه‌های مختلف دانشجویی، فرهنگی، مالی، آموزشی، رفاهی در دانشگاه علامه‌طباطبایی شروع شده است.

وی تصریح کرد: در حوزه کلان، دانشگاه‌ها می‌توانند اقداماتی در حمایت از تولید داخلی داشته باشند که براساس آن توان تخصصی دانشگاه را در اختیار گسترش فضای استفاده از تولید داخل قرار دهند. ما فکر می‌کنیم بخش مهمی از مشکلاتی که در این حوزه وجود دارد، در عرصه دانش فنی نیست، بلکه با حوزه‌هایی نظیر بانک، وضعیت کلی اقتصادی، بازاریابی، چگونگی استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات یا تناسب تولید با نیازهای جامعه در شرایط اجتماعی فعلی کشور مرتبط است. اینگونه مسائل در حوزه تخصصی علوم انسانی قابل بررسی است که خوشبختانه این برنامه در دانشگاه علامه‌طباطبایی آغاز شده است.

دفعات مشاهده: 31 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم؛ حیطه جدید دهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۶ | 

حیطه جدید دهمین المپیاد علمی دانشجویان علوم پزشکی کشور اعلام شد

کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم

دانشجویان پزشکی
مدیر امور نخبگان و دانشجویان استعداد درخشان وزارت بهداشت درمان و آموزش پزشکی با اشاره به برگزاری دهمین المپیاد علمی دانشجویان پزشکی کشور در دانشگاه علوم پزشکی ایران، اظهار داشت: در المپیاد امسال علاوه بر حیطه‌های قبلی، حیطه کارآفرینی در بستر دانشگاه‌های هزاره سوم به عنوان ششمین حیطه به این المپیاد اضافه شده است.

به گزارش ایسنا، دکتر پروین پاسالار با اشاره به شرکت 540 دانشجوی مستعد و نخبه در دهمین المپیاد علمی دانشجویان پزشکی کشور تصریح کرد: این المپیاد در حیطه‌های تفکر علمی در علوم پایه، استدلال بالینی، مدیریت نظام سلامت، آموزش پزشکی و فلسفه پزشکی برگزار می‌شود که با توجه به اهمیت موضوع بسته های طرح تحول آموزش پزشکی، در سال جاری حیطه کارافرینی در بستر دانشگاههای هزاره سوم به عنوان ششمین حیطه به این المپیاد اضافه شده است.

دفعات مشاهده: 34 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: رئیس جهاد دانشگاهی مازندران: لزوم انجام پژوهش‌های کارگشا به جای مقاله‌محوری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۶ | 

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران مطرح کرد:

پژوهش‌های کارگشا به جای مقاله‌محوری

رئیس جهاد دانشگاهی مازندران گفت: باید رویکرد افراطی مقاله محوری اصلاح و پژوهش‌های دانشگاه‌ها به سمت گره‌گشایی از مشکلات محلی، منطقه‌ای و کشوری حرکت کند.

به گزارش ایسنا، واحد عبدالهیان در دیدار دبیران "رویداد توسعه و مهندسی ساخت" که در جهاد دانشگاهی برگزار شد، ضمن تشکر از همت و تلاش برگزارکنندگان این رویداد بزرگ گفت: متاسفانه یکی از تعارضات جدی جهاد دانشگاهی با سیاست‌گذاری‌های کلان آموزش عالی، توجه بیش از حد به تحقیقات و پژوهش‌هایی است که به هیچ یک از نیازهای جامعه پاسخ نمی‌دهد.

وی با بیان اینکه خوشبختانه جهاد دانشگاهی برای ارتقای هیئت علمی خود، تحقیقات و پژوهش‌های اجرایی مسئله محور را بر تحقیقات کتابخانه‌ای ترجیح داده و امتیاز بیشتری برای آنها قائل است، گفت: با وجود اینکه دانشگاه‌های کشور در سال‌های اخیر از نظر رنکینگ جهانی ارتقا و جهش قابل توجهی داشته‌اند اما در عمل شاهد مشکلات عدیده در جامعه هستیم و این نشان‌دهنده این است که پژوهش‌های دانشگاهی در خدمت رفع مشکلات جامعه نیست.

رئیس کارگروه مدیریت دانش و توسعه رسانه اتاق فکر توسعه و تعالی مازندران با بیان اینکه با ادامه روند کنونی و معیارهای ارتقا اعضای هیئت علمی در کشور، دور از انتظار نیست که در چند سال آینده ایران بیشترین استاد را در بین کشورهای جهان داشته باشد، تصریح کرد: باید رویکرد افراطی مقاله محوری اصلاح شود و پژوهش‌های دانشگاه‌ها به سمت گره‌گشایی از مشکلات محلی، منطقه‌ای و کشوری حرکت کنند.

https://www.isna.ir/news/97051608753

دفعات مشاهده: 34 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: برنامه دانشگاه شهید بهشتی برای حمایت از تولید داخل/ارتقای اساتیدی که پروژه‌های ملی داشته باشند ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۶ | 

راهکار دانشگاهیان برای حمایت از تولید داخلی؛
برنامه دانشگاه شهید بهشتی برای حمایت از تولید داخل/ارتقای اساتیدی که پروژه‌های ملی داشته باشند

دکتر سید حسن صدوق رئیس دانشگاه شهید بهشتی بر ضرورت توجه به موضوعات و معضلات جامعه در رساله‌های دانشجویان و استادان دانشگاه‌ها تاکید کرد و گفت: استادان و دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی که بتوانند در رساله‌ها و پایان‌نامه‌های خود معضلی از معضلات جامعه را حل کنند و حتی پروژه‌های ملی داشته باشند،‌ مورد تشویق و حمایت قرار می‌گیرند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از خبرگزاری ایسنا، دکتر صدوق به مهم‌ترین برنامه‌های دانشگاه شهید بهشتی در حمایت از بازار تولید داخلی اشاره کرد و گفت: دانشجویان تحصیلات تکمیلی (کارشناسی ارشد و دکتری) سرمایه اصلی دانشگاه‌ها به شمار می‌روند و باید تلاش کرد تا رساله‌های دانشجویان این مقاطع تحصیلی به سمت حل مسائل و معضلات کشور هدایت شوند و چالش‌های جامعه را در طرح‌نامه ارائه خود به استادان راهنما ارائه دهند و این بهترین راه توجه دانشگاه‌ها به مشکلات کشور است.
وی به راهکارهای حوزه پژوهشی دانشگاه‌ها در حل چالش‌های کشور اشاره کرد و گفت: در این حوزه نیز می‌توان تلاش کرد استادانی که مقالات آنها چالشی از مشکلات کشور را حل کند، مورد ارتقا و تشویق قرار می‌گیرند یعنی باید سیاست‌ها و تمهیداتی به کار گیریم که استادان به جای تلاش برای چاپ مقالات در مجلات خارجی به منظور دریافت ارتقا به فکر حل معضلات جامعه از طریق پژوهش باشند، تا بتوان نتایج آن پژوهش‌ها را کاربردی کرد.

 
دفعات مشاهده: 32 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: تعامل و استفاده دانشگاه ها از تجربیات یکدیگر، نقش مهمی در مدیریت منابع انسانی ایفا می کند ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۶ | 

دکترخراسانی درنشست شورای سیاست گذاری امور اداری و پشتیبانی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی ؛
تعامل و استفاده دانشگاه ها از تجربیات یکدیگر، نقش مهمی در مدیریت منابع انسانی ایفا می کند

دکتر اباصلت خراسانی،مدیرکل امور اداری و پشتیبانی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست شورای سیاست گذاری مناطق ده گانه امور اداری وپشتیبانی ، با قدردانی از زحمات و کارهایی که مدیران قبلی انجام داده اند،گفت: در تک تک دانشگاه ها در زمینه بهره گیری از پتانسیل های موجود در بخش های اداری تجربیات بسیار با ارزشی موجود است که باید با تعامل با هم از این تجربیات مثبت استفاده کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر خراسانی با اشاره به تدوین الگوی کلان مدیریت آموزش عالی و اعطای برخی اختیارات قابل واگذاری ستاد وزارت به دانشگاه ها اظهار داشت: انتظار ما این است که وزارت علوم در بخش HR کمک و همفکری بیشتری با سیستم داشته باشد تا با اتکا به تجارب انباشته شده فراوان و التزام به ضرورت های ناشی از نگاه توسعه ای به آموزش عالی گام مهمی به سوی استقلال بیشتر دانشگاه ها برداریم.

وی در ادامه افزود: فقدان سند برنامه توسعه انسانی و سند برنامه توسعه رفاهی برای کارکنان و بازنشستگان کاملاً در حوزه ستادی حس می شود در حالی که منابع قابل استفاده در وزارت علوم، دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی بسیار زیاد است ولی استفاده بهینه از آنها صورت نمی گیرد.

دفعات مشاهده: 42 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: چهارمین نشست کارگروه «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی» برگزار شد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۰ | 

در ادامه سلسله نشست‌های «نقش‌آفرینی دانشگاه در اقتصاد ملی»؛
چهارمین نشست کارگروه «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی» برگزار شد

چهارمین نشست کارگروه «طراحی مدل جامع درآمدزایی دانشگاه‌ها و تنوع بخشی به منابع آموزش عالی» با حضور دکتر محمدتقی نظرپور معاون اداری، مالی و مدیریت منابع وزارت علوم، دکتر حسین عسکریان ابیانه مشاور وزیر علوم و دبیر ستاد خیرین، دکتر اباصلت خراسانی مدیر کل امور اداری و پشتیبانی و برخی صاحب‌نظران حوزه اقتصاد آموزش عالی در محل این وزارتخانه برگزار شد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر حسین عسکریان ابیانه در این نشست بر گسترش و تنوع‌بخشی به فعالیت‌های بنیادهای نیکوکاری دانشگاهی علاوه بر ساخت و سازها و مشارکت در پروژه‌های عمرانی به سایر فعالیت‌ها نظیر بورس تحصیلی، کارآفرینی، تجهیز آزمایشگاه‌ها، ایجاد شرکت‌های دانش‌بنیان و هزینه‌های نگهداری اماکن آموزشی، پژوهشی و خوابگاه‌ها و حمایت از پایان‌نامه‌های دانشجویی و بهره‌برداری از آنها جهت استفاده در بنیادهای دانشگاهی ایران تأکید کرد.
 
دفعات مشاهده: 40 بار   |   دفعات چاپ: 4 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: ابلاغ راهبرد کاهش آثار تحریم‌ها بر فعالیت‌های دانشگاه‌ها د رنامه وزیر علاوم به روسای دانشگاه ها و مارکز پژوهش و فناوری ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۰ | 

در نامه وزیر علوم به روسای دانشگاه‌ها و مراکزپژوهش و فناوری مطرح شد؛
لزوم حمایت قاطع جامعه‌ دانشگاهی از برنامه‌های دولت جهت صرفه‌جویی/ ابلاغ راهبرد کاهش آثار تحریم‌ها بر فعالیت‌های دانشگاه‌ها

وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در نامه‌ای به روسای دانشگاه‌ها، موسسات آموزش عالی، پژوهشی و فناوری و سایر واحدهای تابعه، ضمن ابلاغ تدابیر راهبردی برای کاهش آثار تحریم‌ها بر امور کیفی و فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری، حمایت قاطع از برنامه‌های دولت جهت صرفه‌جویی و اجرای اقتصاد مقاومتی را خواستار شد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این نامه با اشاره به نکات مطرح شده در دومین نشست هم‌اندیشی مدیران ارشد دولت تدبیر و امید توسط رئیس‌جمهوری در خصوص مشکلات اقتصادی پیش‌رو و ضرورت مقابله با ترفندهای استکبار جهانی اظهار داشت: ضمن حمایت همه جانبه از برنامه‌های دولت، ضرورت دارد کلیه واحدهای اجرایی تابعه این وزارت، راهبردها و راهکارهای اساسی را به منظور اجرای اقتصاد مقاومتی، صرفه‌جویی هر چه بیشتر در هزینه‌های جاری و عمرانی (ریالی و ارزی) و بهره‌وری بهینه از امکانات موجود را تدوین کنند.
وی افزود: بر همین اساس تدابیر راهبردی برای کاهش آثار تحریم‌ها بر امور کیفی و فعالیت‌های دانشگاه‌ها و مراکز پژوهشی و فناوری جهت اجرا در بخش‌های مختلف ابلاغ شده است.
دفعات مشاهده: 39 بار   |   دفعات چاپ: 2 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: همایش «پیوند علوم انسانی و صنعت» اسفند ماه برگزار می‌شود ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۱۰ | 

همزمان با سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی؛
«همایش پیوند علوم انسانی و صنعت» اسفند ماه برگزار می‌شود

براساس نظر اعضای شورای سیاست‌گذاری ، «همایش پیوند علوم انسانی و صنعت» همزمان با سالروز بزرگداشت خواجه نصیرالدین طوسی در تاریخ پنجم اسفندماه امسال برگزار می‌شود.
 
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی، در جلسه شورای سیاست گذاری همایش ملی پیوند علوم انسانی و صنعت که در پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی برگزار شد، دکتر حسینعلی قبادی، رئیس پژوهشگاه اظهار داشت: برگزاری همایش ملی پیوند علوم انسانی و صنعت الهام گرفته از «جشنواره قدردانی از رساله‌ها و پایان‌نامه‌های علوم انسانی مرتبط با تولید و اشتغال» است که سال گذشته توسط همین پژوهشگاه برگزار شد.
وی بر ضرورت نگاه فرارشته‌ای به دانشگاه و صنعت تاکید کرد و گفت: دعوت از استادان مختلف برای برگزاری این همایش هم به همین خاطر است و ما سعی داریم تا این نگاه را تقویت کنیم.

دکتر قبادی افزود: همچنین به فضل پروردگار قصد داریم کاری متفاوت انجام دهیم و شکاف میان علوم انسانی و صنعت را ترمیم کنیم که مطمئناً پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی چنین پتانسیل و توانمندی هایی را دارد.

در ادامه نشست، دکتر رضا فرجی‌دانا مشاور رئیس‌جمهوری در امور علمی و آموزشی، با بیان اینکه همایش، محلی برای عرضه تلاش‌های انجام شده در مسیرهای خاص و در واقع محل تضارب آرا و شناخته‌شدن است، گفت: ما در همایش ها گزارش می‌دهیم و کار خود را به نقد می‌گذاریم تا فضای تبادل آرا ایجاد شود.

وی افزود: متاسفانه در کشور ما علوم انسانی و اجتماعی و حتی علوم پایه مغفول واقع شده‌اند و ما کمتر نقش علوم انسانی را در حل مشکلات می‌بنیم.

دفعات مشاهده: 46 بار   |   دفعات چاپ: 7 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: معاون آموزشی وزارت علوم: برنامه وزارت علوم ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۳ | 

معاون آموزشی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد:

برنامه وزارت علوم ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است .

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی شاهرود، در این نشست که دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم، مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم نیز حضور داشت، دکتر شریعتی نیاسر ماموریت گرایی دانشگاه صنعتی شاهرود را تحسین برانگیز و تخصصی صنعتی دانست و اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا مسیر خود را پیدا کرده و امیدوارم با تمرکز بر رشته های فنی و مهندسی و ایجاد رشته های میان رشته ای و تقاضا محور، شرایط لازم را برای جذب دانشجویان مستعد فراهم کرده تا بستر سازی لازم برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات فراهم آید.

وی افزود: سیاست های کلان در وزارت علوم مبتنی بر ایجاد واحدهای مهارت آموزی در دانشگاه ها و کنترل بر کیفیت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی و دروس پروژه در مقطع کارشناسی است تا بتوان نیروهای کارآمد برای جامعه تربیت کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: توسعه کمی دانشگاه ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند، لذا برنامه طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز شد تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه ها را ارتقا ببخشیم.

دفعات مشاهده: 50 بار   |   دفعات چاپ: 6 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: دیدار معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و سفیر ایتالیا در ایران ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۳ | 

در راستای گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری انجام شد؛

دیدار معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و سفیر ایتالیا در ایران

دکتر مسعود برومند معاون پژوهش و فناوری وزیر علوم و مائورو کونچاتوری سفیر ایتالیا در ایران در راستای گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری با کشور ایتالیا دیدار و گفت‌وگو کرد.



به گزارش ادارهکل روابطعمومی وزارت علوم، دکتر برومند در این دیدار به سابقهخوب همکاری علمی دو کشور و اهمیتتوسعه و گسترش همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری با کشور ایتالیا، تفاهم نامه‌های منعقد شده بین دو کشور و تلاش برای اجرایی کردن بیشتر این تفاهم‌نامه و برگزاری نشست علم، فناوری و نوآوری در ایتالیا اشاره کرد و دکتر نیسی را به عنوان نماینده وزارت علوم جهت پیگیری همکاری‌ها و برگزاری نشست با همکاری دکتر صدری نسب، رئیس مرکز مطالعات همکاری‌های علمی و بین المللی معرفی کرد.

وی با اشاره به اینکه حوزه‌های همکاری بسیاری بین دو کشور وجود دارد، معرفی نمایندگانی از دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی برای همکاری از سوی دو کشور و برگزاری کمیته علمی و پژوهشی مشترک (مانند نشست فعالان دانشگاهی و مراکز تحقیقاتی در حوزه‌های مشخص) را پیشنهاد کرد.

 
دفعات مشاهده: 50 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: برگزاری دوره های مهارت آموزی برای ۲۹۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۳ | 

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم اعلام کرد:

برگزاری دوره های مهارت آموزی برای ۲۹۰ هزار دانشجو در مراکز دانشگاهی

معاون پژوهش و فناوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال ۱۳۹۶ در دانشگاه های کشور با برگزاری۶۸۰ دوره آموزشی، ۲۹۰ هزار دانشجو مهارت اشتغال کسب کردند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکتر مسعود برومند در نشست خبری مشترک با معاونان وزرای کار و آموزش و پرورش در تبیین برنامه های وزارت علوم در خصوص «افزایش توانمندی اشتغال یابی دانشجویان» اظهار داشت: با امضای تفاهم نامه با سازمان فنی و حرفه ای کشور دانشجویان دوره کارشناسی می توانند در دوره های مهارت آموزی مراکز سازمان فنی و حرفه ای کشور شرکت کرده و گواهی صلاحیت حرفه ای کسب کنند.

وی افزود: به دانشجویانی که گواهی صلاحیت حرفه ای سازمان فنی و حرفه ای را کسب کنند امتیازاتی داده می شود که گذراندن بخشی از دوره خدمت سربازی دانشجویان پسر در مراکز دانشگاهی و تحقیقاتی از جمله این امتیازات است.

دکتر برومند گفت: طی تفاهم نامه دیگری با سازمان و فنی و حرفه ای مقرر شد دانشجویان بتوانند واحدهای درسی عملی و کارگاهی خودرا در مراکز سازمان و حرفه ای طی کنند که شیوه نامه اجرایی این طرح در دست تدوین است.

دفعات مشاهده: 52 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: وزیر علوم: زمان اعطای "جایزه اخلاق در علم ابن‌سینا" تعیین شود ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۳ | 

وزیر علوم تاکید کرد

زمان اعطای "جایزه اخلاق در علم ابن‌سینا" تعیین شود

وزیر علوم با تاکید بر لزوم تعیین زمان اهدای جایزه "اخلاق در علم ابن‌سینا" گفت: این جایزه یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های سال 2019 است.


به گزارش ایسنا، دکتر منصور غلامی در نشست شورای اجرایی کمیسیون ملی یونسکو که در وزارت علوم برگزار شد، با بیان اینکه یکی از مهم‌ترین مناسبت‌های سال ۲۰۱۹ اعطای "جایزه اخلاق در علم ابن‌سینا" است، تاکید کرد: زمان اهدای این جایزه باید سریعاً تعیین و فراخوان و ارزیابی‌های آن نیز که زمان‌بر است، متعاقباً اعلام شود.

وی در ادامه خاطرنشان کرد: در بحث جنگل‌های هیرکانی باید مستندات علمی بیولوژیک از جمله گونه‌های گیاهی نیز لحاظ شود؛ زیرا بیشترین گونه‌های گیاهی در منطقه شمال و حاشیه خزر در خاک ایران است.

 ضرورت معطوف شدن برنامه‌های کمیسیون ملی یونسکو به برگزاری بزرگداشت جندی شاپور و سهروردی

در ادامه دکتر حجت‌الله ایوبی، دبیر کل کمیسیون ملی یونسکو – ایران نیز در این نشست با بیان اینکه امسال و سال آتی شاهد برگزاری بزرگداشت هزار و هفتصد و پنجاهمین سال تأسیس دانشگاه جندی شاپور و همچنین بزرگداشت هشتصد و پنجاهمین سال آغاز زندگی فعال شیخ شهاب‌الدین سهروردی هستیم، اظهار کرد: ضروری است برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی کمیسیون ملی یونسکو معطوف به این دو رویداد شود.

دفعات مشاهده: 51 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: فرآیند زمانی فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۳ | 

مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم اعلام کرد:

فرآیند زمانی فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها /ثبت درخواست متقاضیان:۲۱ شهریور تا ۶ مهرماه

براساس جدول زمانی فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی، متقاضیان می توانند از تاریخ ۲۱ شهریور الی ۶ مهرماه نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.
 

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، مرکز جذب اعضای هیات علمی وزارت علوم طی ابلاغیه ای به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی جدول زمانی فراخوان جذب اعضای هیات علمی موسسات تابعه این وزارت را اعلام کرد.

در این ابلاغیه از موسسات تابعه خواسته شده است با اعلام نیاز، شرایط اختصاصی هر دانشگاه و شرایط ویژه پذیرش رشته ها قید شود. در صورت امکان هوشمندسازی سامانه برای آن شرایط، پیش بینی لازم صورت می گیرد و در صورتی که امکان فنی آن فراهم نباشد شرایط اختصاصی باید به وضوح به اطلاع داوطلبان برسد و در مراحل غربالگری نباید مواجه با حذف گروهی داوطلبان باشیم.

دفعات مشاهده: 51 بار   |   دفعات چاپ: 8 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: لزوم بازنگری در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۲ | 

رئیس دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد؛
لزوم بازنگری در آیین نامه ارتقای اعضای هیات علمی

رئیس دانشگاه صنعتی شریف بازنگری در آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی را لازمه‌ ارتقای سطح علمی کشور دانست.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از ایرنا، دکتر محمود فتوحی با اشاره به اینکه ماده۳ آیین‌نامه ارتقای اعضای هیات علمی موسسه‌های آموزش عالی، پژوهشی و فناوری دولتی به فعالیت‌های پژوهشی و فناوری می‌پردازد و بر اساس آن چاپ مقاله در نشریات علمی و پژوهشی داخلی امتیاز دارد، گفت: هر چند طی سال‌های گذشته این روند موجب نام‌آوری ایران در تولید علم به ویژه در نشریات علمی شده اما در ماه‌های اخیر بیش از پیش مورد نقد و اعتراض قرار گرفته است به طوری که چندی قبل نیز رهبر معظم انقلاب مقاله محوری را نادرست دانسته و بر توجه به حل مسائل کشور در مقالات تاکید کردند.
دفعات مشاهده: 67 بار   |   دفعات چاپ: 15 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: تحول به دانشگاه کار آفرین و پاسخگویی به نیازهای جامعه؛ دو ماموریت جدید دانشگاه ها ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۲۷ | 

قائم مقام وزیر علوم در آیین معارفه سرپرست دانشگاه خوارزمی اعلام کرد ؛
تحول به دانشگاه کار آفرین و پاسخگویی به نیازهای جامعه؛ دو ماموریت جدید دانشگاه ها

قائم مقام وزیر علوم گفت: تحول به دانشگاه کار آفرین و پاسخگویی به نیازهای جامعه دو ماموریت جدید دانشگاههای کشور در شرایط جدید است که در کنار تربیت نیروی متخصص و تولید علم، چهار ماموریت اساسی دانشگاهها و مراکز آموزش عالی را تشکیل می دهند

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم؛ دکتر عبدالرضا باقری روز سه شنبه در آیین معارفه سرپرست دانشگاه خوارزمی و تکریم از سرپرست سابق این دانشگاه گفت: در دهه های گذشته مهمترین ماموریت دانشگاههای کشور تربیت نیروی انسانی متخصص و متعهد برای کشور بود که مدتی بعد، نقش آفرینی و سهم گرفتن از تولید علم جهانی نیز به آن اضافه شد و تاکنون دانشگاههای کشور در این دو ماموریت موفق عمل کرده اند.

وی با اشاره به اینکه در سالیان گذشته نیازمند گسترش آموزش عالی و ایجاد واحدهای آموزش عالی در سراسر کشور بودیم افزود: اولویت امروز کیفی سازی آموزش عالی است و در همین راستا طرح افزایش توان اشتغال پذیری دانشجویان و کسب مهارتهای کارآفرینی از مهرماه برای دانشجویان کارشناسی به اجرا در می آید.

دفعات مشاهده: 58 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: معاون آموزشی وزارت علوم بر لزوم استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری ها تاکید کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۲۷ | 

معاون آموزشی وزارت علوم تاکید کرد:
ساماندهی موسسات آموزش عالی امر بسیار مهمی است/ لزوم استفاده از خرد جمعی در تصمیم گیری ها

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر،معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: ساماندهی موسسات آموزش عالی امر بسیار مهمی است و با توجه به اینکه برخی از این موسسات زیر خط استانداردهستند لازم است به استانداردهای لازم برسند و در این راستا نگاه ما باید نگاهی ملی و همه گیر باشد و از خرد جمعی در تصمیم گیری ها استفاده کنیم.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، دکترمجتبی شریعتی نیاسر در کارگروه تخصصی آموزش، پژوهش، فناوری و نوآوری چهارمحال و بختیاری، اظهار داشت: اسناد بالادستی فقط محدود به یک بند از برنامه ششم توسعه نیست، بلکه شامل برنامه ششم توسعه و طرح آمایش آموزش عالی می‌شود که تمام آن‌ها چراغ راه سیاست‌های آموزش عالی هستند و باید به آن‌ها توجه کرد.
معاون آموزشی وزارت علوم افزود: در سال ۹۲، جمعیت دانشجویی کشور چهار میلیون و ۸۰۰ هزار نفر با تعداد بالغ بر دو هزار و ۸۰۰ مرکز دانشگاهی بود که با جمعیت فعلی از لحاظ تعداد دانش آموختگان رشته مهندسی در دنیا سوم هستیم.
وی تاکید کرد: در محیط‌های اجتماعی تعداد مهندسان و تحصیل‌کرده‌های ما بسیار هستند اما تعداد تکنیسین و افراد کاردان کم شده که نشان دهنده عدم اجرای صحیح سیاست‌های آموزش عالی در گذشته است.
دکتر شریعتی گفت: طی ۱۰ سال گذشته به صورت بی‌رویه مراکز دانشگاهی در نقاط مختلف کشور ایجاد کردیم. به طور مثال اگر قرار است دانشگاه صنعتی در استانی تشکیل شود، باید شرایط ایجاد آن در گوشه و کنار کشور رصد شود و خرد جمعی یا نگاه عاقلانه ایجاب می‌کند در این خصوص از تجربه استفاده و بهره گرفت.

 

دفعات مشاهده: 55 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: عملکرد وزارت علوم و برنامه های آتی آن در دولت دوازدهم مورد بررسی قرار گرفت ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۲۷ | 

در دیدار وزیر علوم با رئیس مجلس شورای اسلامی؛
عملکرد وزارت علوم و برنامه های آتی آن در دولت دوازدهم مورد بررسی قرار گرفت

در دیدار دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری با دکتر علی لاریجانی، رئیس مجلس شورای اسلامی، عملکرد وزارت علوم و برنامه های آتی این وزارت در دولت دوازدهم مورد بررسی قرار گرفت
به گزارش روابط عمومی وزارت علوم، دکتر غلامی در این دیدار با ارائه گزارشی از عملکرد بخش های مختلف وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در دولت دوازدهم، برنامه های آتی این وزارتخانه در زمینه آمایش آموزش عالی کشور و ساماندهی مراکز دانشگاهی، ارتباط دانشگاه با جامعه و صنعت، طرح ارتقای توان اشتغال پذیری دانشجویان کارشناسی و اقدامات موثر برای پیشگیری و مقابله با تقلب علمی را تببین کرد.
وزیر علوم همچنین مواردی از قبیل مسائل معیشتی استادان دانشگاه ها، پاداش پایان خدمت استادان بازنشسته، مسائل دانشجویی و سایر چالش های موجود در آموزش عالی کشوررا با رئیس مجلس شورای اسلامی در میان گذاشت.

 
دفعات مشاهده: 56 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی فناوری‌ و اشتغال دانشجویان ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۲۷ | 

مسئول مرکز تجاری‌سازی جهاددانشگاهی واحد همدان خبر داد

راه‌اندازی واحد تجاری‌سازی فناوری‌ و اشتغال دانشجویان

مسئول مرکز تجاری‌سازی جهاددانشگاهی واحد همدان از آغاز به‌کار واحد تجاری‌سازی فناوری و اشتغال دانشجویان در جهاددانشگاهی خبر داد و گفت: در این واحد انگیزه لازم به دانشجویان داده و ایده آنها دریافت می‌شود و در راستای تجاری‌سازی ایده‌های دریافتی برمی‌آییم البته متأسفانه تاکنون از ایده‌های دریافتی به مرحله تجاری‌سازی نرسیده‌ایم.

محمد رضائیان‌پاکیزه در گفت‌وگو با ایسنا، همچنین متذکر شد: به‌زودی جهاددانشگاهی اقدام به تأسیس یک مرکز نوآوری و شکوفایی خواهد کرد.

وی شفاف‌سازی در انتخاب رشته دانشجویان، برگزاری کارگاه‌های مهارت‌افزایی و بازدید از کارخانه‌ها را از جمله اقدامات جهاددانشگاهی در راستای اقتصاد مقامتی و ایجاد اشتغال دانشجویان برشمرد و افزود: تا کنون ۱۳۰۰ دانشجو دوره‌های کارآفرینی و ایده‌پردازی را در قالب واحد تجاری‌سازی و فناوری اشتغال سپری کرده‌اند.

دفعات مشاهده: 62 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛ رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور را به عنوان «مدیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان» منصوب کرد ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۴/۲۷ | 
وزیر علوم، تحقیقات و فناوری؛
رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور را به عنوان «مدیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان» منصوب کرد
دکتر منصور غلامی، وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، در احکام جداگانه‌ای روسای دانشگاه‌های بزرگ کشور را به عنوان «مدیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان» منصوب کرد.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در متن حکم دکتر غلامی خطاب به رؤسای دانشگاه‌های بزرگ کشور آمده است:
با عنایت به مراتب دانش، تعهد و تجارب ارزشمند جناب‌عالی و استناد به بند ۲-۴ ماده ۱ اساسنامه مصوب ۲۳ خرداد ۱۳۹۷و نیز پیرو تفاهم‌نامه منعقد وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، مرکز بررسی‌های استراتژیک ریاست جمهوری، سازمان برنامه و بودجه کشور و وزارت کشور، به موجب این حکم، به مدت دو سال به سمت «مدیر شبکه ملی جامعه و دانشگاه استان» منصوب می‌شوید.
دفعات مشاهده: 55 بار   |   دفعات چاپ: 9 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر
>
:: سایر مطالب این بخش: ::
:: برای نخستین بار؛ ایران در تولید علم جزو ۱۵ کشور برتر دنیا شد - ۱۳۹۷/۴/۲۷ -
:: درخواست مشارکت و ارائه راهکار از سوی دانشگاهیان به منظور تنوع‌بخشی به منابع آموزش عالی - ۱۳۹۷/۴/۲۷ -
:: استانی شدن فرایند جذب اعضای هیأت علمی - ۱۳۹۷/۴/۲۷ -
:: تاکید وزیر علوم بر تشکیل اتاق های فکر و کارگروههای مشورتی برای پیشبرد امور - ۱۳۹۷/۴/۲۷ -
:: اطلاعیه چهارمین کنفرانس بین المللی مدیریت، کارآفرینی و توسعه اقتصادی - ۱۳۹۷/۴/۲۷ -
:: فراخوان سی و دومین جشنواره بین المللی خوارزمی - ۱۳۹۷/۴/۲۷ -
:: پاس‌کاری حذف کنکور در پیچ و خم سازمان های متولی آموزش - ۱۳۹۶/۹/۲۵ -
:: پاس‌کاری حذف کنکور در پیچ و خم سازمان های متولی آموزش - ۱۳۹۶/۹/۲۵ -
:: بیانیه «کمپین مطالبات دکتری وزارت علوم» به مناسبت روز پژوهش - ۱۳۹۶/۹/۱۴ -
:: «چهارمین همایش ملی نقش پژوهش در فرآیند قانون‌گذاری» - ۱۳۹۴/۹/۲۴ -
:: میزگرد «شایسته‌سالاری در سازمان» - ۱۳۹۴/۹/۱ -
:: «پساتوافق و جامعه» - ۱۳۹۴/۸/۲۶ -
:: «باید بررسی بیشتری بر روی پذیرش دانشجوی پسا دکتری در پیام نور انجام شود» - ۱۳۹۴/۸/۱۰ -
:: « نقش زنان در تحقق برنامه ششم» - ۱۳۹۴/۸/۱ -
:: همایش یک روزه علمی تخصصی «آفریقا و نظام بین‌الملل» - ۱۳۹۴/۷/۵ -
:: «شکست نظام اقتصادی فرصت های نابرابری را برای گروه های خاصی فراهم می کند.» - ۱۳۹۴/۳/۲۰ -
:: «پژوهشهایی که بر راه حلهایی اصلاحی و اجرایی بنا باشد و به برنامه ریزان و سیاستمداران کمک کند شکل نگرفت » - ۱۳۹۴/۲/۲۳ -
:: رتبه بندی 100 دانشگاه برتر دنیا در سال 2015 - ۱۳۹۴/۲/۱۳ -
:: « عدالت اجتماعی در ایران » - ۱۳۹۴/۲/۲ -
:: « روشنگر تاریکی‌ها » - ۱۳۹۴/۱/۲۹ -
:: 27 میلیارد مترمکعب آب با ضایعات میوه دور ریخته می شود - ۱۳۹۳/۱۲/۳ -
:: سرگذشت تلخ آب‌شیرین در ایران - ۱۳۹۳/۱۲/۳ -
:: یارانه‌آثار نامطلوبی بر‌معیشت‌مردم دارد - ۱۳۹۳/۱۲/۳ -
:: بهره برداری غیر اصولی از منابع طبیعی، زمین را با چالش مواجه کرده است - ۱۳۹۳/۵/۱۹ -
:: انتشار شماره جدید خبرنامه پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین - ۱۳۹۳/۵/۱۹ -
:: همایش منطقه ای تغییر اقلیم و گرمایش زمین در زنجان برگزار می شود - ۱۳۹۳/۵/۱۹ -
:: سهم ایران از 500 دانشگاه برتر دنیا چند دانشگاه است؟ - ۱۳۹۲/۵/۲۸ -
:: آخرین اخبار از تولیدات علمی - ۱۳۹۲/۵/۶ -
:: ارتقا رتبه علمی ایران در جهان - ۱۳۹۱/۱۲/۷ -
:: خبرنامه پژوهشکده تغییر اقلیم و گرمایش زمین - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲ -
:: گزارش برگزاری همایش منطقه ای تغییر اقلیم و گرمایش جهانی زمین - ۱۳۹۱/۹/۱۹ -
:: پیام مدیرکل یونسکو به مناسبت روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه - ۱۳۹۱/۹/۷ -
:: گزارش برگزاری نشست روز جهانی علم در خدمت صلح و توسعه پایدار - ۱۳۹۱/۹/۷ -
:: افزایش فارغ التحصیلی از دانشگاه ها و کالج ها با وجود بحران اقتصادی - ۱۳۹۱/۷/۱۹ -
:: بررسی معیارهای توسعه انسانی ایران در مقایسه با کشورهای منتخب - ۱۳۹۱/۷/۱۶ -
جمعیت توسعه علمی ایران Iranian Association for Scientific Development
Persian site map - English site map - Created in 0.36 seconds with 144 queries by YEKTAWEB 3755