بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار انجمن::
کمیته علمی::
نقد و بررسی سیاست ها ::
اخبار علمی::
کتابخانه مجازی::
عضویت ::
آلبوم تصاویر::
پیوندها::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با ما ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: شرکت‌های دانش بنیان از جنس ارتباط با دانشگاه ایجاد خواهیم کرد/ حمایت شهرداری از دانشگاه‌ها در توسعه نواحی نوآوری
:: اعتبارات آموزش و پرورش حدود 15 درصد افزایش دارد
:: بایسته های تحول دیجیتال و توسعه اقتصاد دانش بنیان
:: مراکز آموزشی بدون ساختار از عوامل شیوع و گسترش تقلب علمی در کشور هستند
:: اولین نشست روسای دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی و پژوهشی منطقه ۸ کشور برگزار شد
:: مجموعه پارک‌های علم و فناوری و جوانان مبتکر فعال در آن مایه مباهات کشور هستند
:: در ساماندهی آموزش عالی هیچ موسسه ای تعطیل یا حذف نمی شود
:: سیاست کلان وزارت علوم، پرهیز از توسعه کمی و ارتقای کیفی آموزش عالی است
:: از سوی قائم مقام وزیر علوم صورت گرفت: واگذاری مسئولیت جمع آوری، پردازش و رصد گزارش های واصله از دانشگاهها در خصوص مسئولیت اجتماعی به موسسه پژ
:: تولید دانش بروز، کاربردی و تزریق به نهاد حاکمیتی وظیفه موسسه است
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..

AWT IMAGE

  AWT IMAGE

 
:: جهانی شدن و آموزش عالی، رهیافتی نوین ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۲/۱/۲۴ | 

  جهانی شدن و آموزش عالی، رهیافتی نوین

  AWT IMAGEجمعیت توسعه علمی ایران در روزسه شنبه مورخ 24 بهمن ماه از ساعت 16تا 18، میزبان علاقمندان موضوع «جهانی شدن وآموزش عالی؛ رهیافتی نوین» بود. در این جلسه دکترحمید جاودانی، عضو هیات علمی موسسه پژوهش و برنامه‌ریزی درآموزش عالی، به سخنرانی پرداخت. وی در ابتدای بحث خود، تاریخچه آکادمیک مفهوم جهانی شدن را طرح کرد و در بخش دوم به زیست آزموده‌های این موضوع در کشورهای پیشرفته و غیر پیشرفته اشاره کرد. دکتر جاودانی بحث خود را با پاسخ دادن به این پرسش که چگونه نهادهای بین المللی مثل بانک جهانی و صندوق بین المللی با این مفاهیم بازی کرده‌اند، ادامه داد و گفت: آموزش کنشی فرهنگی برای آزادگی است و بنابراین کنشی است برای دانستن و نه به ذهن سپردن و به دلیل پیچیدگی تمامیتش، این کنش را نمی‌توان با نظریه‌های مکانیستی تشریح کرد.

  آموزش به طورکلی به مثابه کنشی شناختی در چارچوب چنین نظریاتی نمی‌گنجد. نکته اساسی که باعث شگل گیری این دو جریان می‌شود مفهومی است که ما از آموزش داریم. یعنی آموزش دو مفهوم متفاوت دارد. یک مفهوم آن که با کنش ابزاری یا رویکرد ابزاری است دانش را به عنوان یک چیزی میگیرد که قابل طبقه‌بندی و انباشت است است و مفهوم دیگر، آموزش را یک فرایند می‌داند و اینطور نیست که یک سری مفاهیم را دسته بندی کنیم و در ذهن افراد فرو کنیم. به همین دلیل پیچیدگی که بحث دانستن و آموزش دارد، گفتند که نمی‌توان این کنش را با نظریه های مکانیستی تشریح کرد.

برای دریافت فایل گزارش کامل این نشست، اینجا کلیک کنید.

.................................................................................................................................................................................................

* برای مشاهده عکس‌های نشست اینجا را کلیک کنید.

* * از آنجا که در طول جلسه پرسش‌ها و نکات بسیار روشنگری از سوی حاضران در جلسه که همگی از اساتید پیشکسوت، پژوهشگران فرهیخته و دانشجویان علاقه‌مند به حوزه‌های مطالعاتی سیاستگذاری و توسعه علم و فناوری بودند، مطرح و توسط سخنران نشست، و یا سایر حاضرین مورد بحث واقع شده، علاقه‌مندان می‌توانند فایل صوتی نشست را از دفتر جمعیت توسعه علمی ایران دریافت و مورد تامل بیشتر قرار دهند.

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA code
::
دفعات مشاهده: 3100 بار   |   دفعات چاپ: 812 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 113 بار   |   0 نظر
جمعیت توسعه علمی ایران Iranian Association for Scientific Development
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3816