بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار انجمن::
کمیته علمی::
نقد و بررسی سیاست ها ::
اخبار علمی::
کتابخانه مجازی::
عضویت ::
آلبوم تصاویر::
پیوندها::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با ما ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: سزدهمین گنفرانس ملی و نهمین کنفرانس بین المللی مدیریت و فناوری و نوآوری
:: همایش راهبرد توسعه علمی کشور
:: هفته پژوهش و فناوری ۱۳۹۸
:: مهارت گرایی؛ هدف اصلی دانشگاه ها در توسعه علمی
:: http://www.irantahgig.ir/wp-content/uploads/Top50.jpg
:: مجله نیچر ۱۵۰ ساله شد
:: پلاک خودروی هوشمند ساخته شد/ امکان ردیابی متخلفان
:: کاهش محبوبیت حقوق
:: مرکز نوآوری مدیریت و سیاست‌گذاری علم، فناوری و نوآوری راه اندازی شد
:: آیین نامه داخلی ادغام موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی تدوین می‌شود
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..

AWT IMAGE

  AWT IMAGE

 
:: مهارت گرایی؛ هدف اصلی دانشگاه ها در توسعه علمی ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۹/۱۳ | 

مهارت گرایی؛ هدف اصلی دانشگاه ها در توسعه علمی

معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در بازدید از دانشگاه صدا و سیما بر مهارت گرایی در آموزش عالی تأکید کرد.

دکتر علی خاکی صدیق روز چهارشنبه 22 ابان 98 ضمن بازدید از دانشگاه صدا و سیما در گفت و گو با مدیران این دانشگاه گفت: یک از سیاست های کلی که در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دنبال می شود، مأموریت گرایی است و دانشگاه صدا و سیما نیز با امکانات و تجهیزات خوبی که در اختیار دارد، در همین راستا فعالیت می کند و باید هر چه بیشتر بر مأموریت خود و تربیت نیروی انسانی متناسب با نیاز متمرکز شود.
معاون آموزشی وزیر علوم گفت: در زمانی که رئیس دانشگاه خواجه نصیرالدین طوسی بودم تفاهم نامه ای با دانشگاه صدا و سیما منعقد شد که درباره تعامل فرهنگ و فناوری و راه اندازی رشته ای به اسم فناوری فرهنگ بوده و در راستای آن تفاهم نامه، تفاهم نامه ای هم با دانشگاهی در کره جنوبی منعقد شده بود که این دانشگاه می توانست از امکانات دانشگاه صدا و سیما بهره مند شود.
دکتر خاکی صدیق تأکید کرد: هم اکنون نیز بسیاری از دانشگاه های فنی و مهندسی خواستار چنین تفاهم نامه و ارتباطی هستند که باید آن را توسعه دهیم.
وی درباره مراحل تصویب رشته های جدید گفت: اگر ارزیابی دوره ها با توجه به این نکات که چه کسانی وارد این دوره ها می شوند، دانش آموختگان به کجا می روند، کدام نیاز کشور برطرف می شود و واحد های درسی و هماهنگی آنها چگونه است به دقت صورت گیرد فرآیند تصویب رشته ها منطقی تر و سریع تر خواهد بود.
مدیر کل دفتر گسترش آموزش عالی نیز که در این بازدید معاون آموزشی وزیر علوم را همراهی می کرد گفت: پذیرش دانشجو در مقطع دکتری تنها از طریق آزمون سازمان سنجش است و تنها داوطلبان استعداد‌های درخشان بدون آزمون می‌توانند وارد دانشگاه در مقطع دکتری شوند.
دکتر عبدالرضا اوحدی در حاشیه بازدید از دانشگاه صدا و سیما درباره ظرفیت خالی دانشگاه‌های کشور گفت: در دانشگاه‌های سطوح بالا ظرفیت خالی وجود ندارد، ولی دانشگاه‌هایی هم هستند که به علت دور بودن از مراکز استان اقبال کمتری برای ورود به آنجا وجود دارد و همین امر موجب خالی ماندن ظرفیت دانشگاه‌ها می‌شود.
وی افزود: وزارت علوم تحقیقات و فناوری طرح ساماندهی را در دست مطالعه دارد که بازنگری در رشته های و مراکز دانشگاهی و توسعه کیفی به جای رشد کمی در این طرح مدنظر است.

منبع:
https://edu.msrt.ir/fa/news/51163/%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%DA%AF%D8%B1%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D9%87%D8%AF%D9%81-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87-%D9%87%D8%A7-%D8%AF%D8%B1-%D8%AA%D9%88%D8%B3%D8%B9%D9%87-%D8%B9%D9%84%D9%85%DB%8C

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 22 بار   |   دفعات چاپ: 5 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

جمعیت توسعه علمی ایران Iranian Association for Scientific Development
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 4006