بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار انجمن::
کمیته علمی::
نقد و بررسی سیاست ها ::
اخبار علمی::
کتابخانه مجازی::
عضویت ::
آلبوم تصاویر::
پیوندها::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با ما ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: بهره‌گیری از متخصصان خارج کشور در دانشگاه‌ها؛ زمینه‌ساز پیشرفت علمی کشور
:: لزوم استفاده گسترده تر از توانمندی‌ دانشگاه‌ها در حوزه فناوری‌های فضایی
:: دستاوردهای علمی ایران در حوزه جراحی مغز زبانزد است
:: فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها تا دهم مهر تمدید شد
:: فراخوان جذب هیات علمی دانشگاه‌ها تا دهم مهر تمدید شد
:: ششمین نشست مدیران ارتباط با صنعت دانشگاه‌ها و پژوهشگاه‌های کشور برگزار می‌شود
:: کنکور با ساماندهی جدید سال ۱۴۰۰ به صورت پایلوت اجرا می‌شود
:: غیبت دانشجویان در پیاده‌روی اربعین موجه می‌شود
:: سهمیه ای برای فرزندان اعضای هیات علمی در پذیرش دانشجو وجود ندارد
:: وزارت صمت به سمت نوآوری حرکت خواهد کرد
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..

AWT IMAGE

  AWT IMAGE

 
:: ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانشجویان؛ از رسالت‌های اصلی دانشگاه ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۳/۴ | 

ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانشجویان؛ از رسالت‌های اصلی دانشگاه

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم گفت: یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه، ارتقای مهارت‌های اجتماعی دانشجویان است و باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه قم، دکتر شریعتی نیاسر در نشست با اساتید دانشگاه قم عنوان کرد: باید در فضای امید زندگی کنیم و با تلاش و کوشش اساتید و جوانان، به آینده امیدوار باشیم و قطعاً به توفیقات خوبی خواهیم رسید.
وی افزود: شرایط امروز کشور به مراتب متفاوت‌تر از شرایط قبل از انقلاب است؛ اوایل انقلاب اسلامی، جمعیت دانشجویی کشور ۱۷۵ هزار نفر بود و اکنون به ۴میلیون نفر رسیده است. همچنین ۳هزار عضو هیئت علمی قبل از انقلاب اسلامی در دانشگاه‌ها مشغول فعالیت بودند که اکنون این تعداد به بیش از ۸۳ هزار نفر رسیده است.
معاون آموزشی وزارت علوم بیان کرد: امروز بیش از ۲هزار مرکز آموزش عالی در کشور وجود دارد که با قبل از انقلاب به هیچ عنوان قابل مقایسه نیست؛ در گذشته امکان تحصیل در مقاطع بالاتر وجود نداشت ولی اکنون این فضا مهیا شده است و اگر فضای سیاسی مناسب بود، جوانان بسیاری از کشورهای دیگر برای تحصیل به ایران مراجعه می‌کردند، البته در حال حاضر نیز جوانان کشورهای دیگر برای تحصیل به ایران مراجعه می‌کنند.
وی ادامه داد: در قبل از انقلاب موضوع نوآوری و مباحث بین رشته‌ای، محلی از اعراب نداشت ولی اکنون دستاوردهای بسیار ارزشمندی در این مباحث کسب شده است و این باعث افتخار کشور است.
دکتر شریعتی نیاسر تاکید کرد: البته باید توجه داشت که افزایش تعداد دانشجو و مراکز علمی باید در جهت حفظ استانداردها و رفع مشکلات جامعه باشد. در حوزه توسعه کمی اقدامات خوبی صورت گرفته است ولی در بحث کیفی و انطباق علم با نیازهای جامعه هنوز نتوانسته‌ایم به صورت شایسته عمل کنیم.
وی تصریح کرد: نبود آمایش آموزش عالی، خلأیی بود که حس می‌شد و در این دوره از دولت، این طرح به تصویب شورای عالی انقلاب فرهنگی رسید و اجرایی می‌شود که این موضوع بسیار با اهمیت است؛ قبلاً تمام مراکز علمی این تصور را داشتند که باید به صورت جامع عمل کنند که این یک اشتباه بزرگ بود و باعث ضربه زدن به بخش آموزش کشور می‌شود.
معاون آموزشی وزارت علوم عنوان کرد: باید توجه به ماموریت‌گرایی دانشگاه‌ها انجام پذیرد و این موضوع در طرح آمایش آموزش عالی مورد توجه قرار گرفته و اجرایی شده است.
وی گفت: کمی‌گرایی باعث افزایش مراکز آموزش عالی شده است ولی تعداد بسیار زیادی از این مراکز، استانداردهای لازم را ندارند و باید این مراکز ساماندهی شوند و البته این ساماندهی به معنی جمع‌آوری نیست و درصدد کیفی‌سازی مراکز هستیم.
دکتر شریعتی نیاسر اظهار داشت: ظرفیت حوزه علوم پایه مغفول مانده است؛ علوم پایه مانند جاده‌ای برای حرکت علوم نوین دیگر است و اگر در حوزه علوم پایه خوب عمل نکرده باشیم، در سایر حوزه‌ها نیز موفق نخواهیم شد و بر همین اساس برای توجه به علوم پایه بودجه خاصی اختصاص پیدا کرده است.
وی افزود: مهارت‌افزایی لزوماً مهارت‌های تخصصی نیست و جوان تحصیل‌کرده کشور باید مهارت‌های اجتماعی را فرا بگیرد و یکی از رسالت‌های اصلی دانشگاه، ارتقا‌ی مهارت‌های اجتماعی دانشجویان است و باید این موضوع مورد توجه ویژه قرار بگیرد.
معاون آموزشی وزارت علوم خاطرنشان کرد: دور از انتظار است که جوانان پس از فارغ‌التحصیلی نتوانند با بازار کار و بدنه اجتماع ارتباط بگیرد و باید با برنامه‌ریزی درست، این مشکل را حل کرد.
وی ادامه داد: دانشگاه قم به عنوان دانشگاه محوری استان قم است و انتظارات بسیاری از این دانشگاه وجود دارد و امیدوارم شاهد پیشرفت‌های بیش از پیش دانشگاه قم باشیم.

منبع :
https://www.msrt.ir/fa/news/47729/%D8%A7%D8%B1%D8%AA%D9%82%D8%A7%DB%8C-%D9%85%D9%87%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%AC%D8%AA%D9%85%D8%A7%D8%B9%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%D8%AC%D9%88%DB%8C%D8%A7%D9%86-%D8%A7%D8%B2-%D8%B1%D8%B3%D8%A7%D9%84%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%A7%D8%B5%D9%84%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4%DA%AF%D8%A7%D9%87
  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 101 بار   |   دفعات چاپ: 11 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

جمعیت توسعه علمی ایران Iranian Association for Scientific Development
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3977