بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار انجمن::
کمیته علمی::
نقد و بررسی سیاست ها ::
اخبار علمی::
کتابخانه مجازی::
عضویت ::
آلبوم تصاویر::
پیوندها::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با ما ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: افتتاح مرکز شتاب‌دهنده ایده در پارک علم و فناوری خراسان
:: ضرورت تلاش بیش از پیش در جهت ارتقای کیفیت آموزش عالی
:: اجلاس روسای دانشگاه‌های ترکیه‌ای عضو اتحادیه دانشگاه‌های منطقه قفقاز برگزار شد
:: بازدید هیئت ایتالیایی عضو تیم پروژه فارمر طرح اراسموس از دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل
:: توسعه اقتصادی، اجتماعی و حفظ محیط‌زیست؛ سه مولفه توسعه پایدار
:: از سیاست‌های این وزارت در سال جاری
:: لزوم ورود دانشگاه‌ها به حوزه‌های فرارشته‌ای
:: اشتغال دانش آموختگان از ماموریت های وزارت علوم است
:: بخش نخبگانی باید به افق‌های پیش رو دقت کند
:: دومین همایش بین‌المللی دانشگاه سبز اردیبهشت‌ماه سال جاری برگزار می‌شود
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..

AWT IMAGE

  AWT IMAGE

 
:: اشتغال دانش آموختگان از ماموریت های وزارت علوم است ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۸/۱/۲۶ | 

اشتغال دانش آموختگان از ماموریت های وزارت علوم است

تهران - ایرنا - معاون پژوهشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، گفت: اگر تا دیروز به فکر تربیت دانشجویان بودیم حالا باید به اشتغال آنها هم بیاندیشیم، اشتغال پذیری دانش آموختگان یکی از ماموریت های ما است.


به گزارش خبرنگار دانشگاه ایرنا، مسعود برومند روز دوشنبه در نشست هم اندیشی وزیر علوم با استادان دانشگاه که در محل این وزارتخانه برگزار شد: حتی سیستم سلامت کشور نیازمند توجه بیشتری است. 
وی یادآور شد: آلودگی های زیست محیطی و شهرها به دنبال استفاده نادرست از منابع انرژی افزایش یافته است و رشد زندگی در حاشیه شهرها رو به فزونی می رود که باید فکری برای آن اندیشید. 
برومند تاکید کرد: پارادایم های ما در توسعه آموزش عالی کشور تا حد زیادی مشکلات گذشته را برطرف کرده اما مشکلات باقیمانده، پیچیده تر است که نیازمند پارادایم جدیدتری هستیم. 
معاون پژوهشی وزیر علوم در ادامه با بیان اینکه دانش نزد همگان است و برای پارادایم های جدید باید تیم سازی کنیم، گفت: راه حل های ما نیازمند فناوری است بنابراین باید بتوانیم راه حل هایی داشته باشیم که نتایج تحقیقات ما را به فناوری تبدیل کند و توانایی تولید فناوری در جامعه افزایش یابد.
به گفته وی، ما نیاز به هماهنگی با دستگاه های اجرایی داریم و اگر دیروز به تنهایی می توانستیم در چارچوب خود کارها را انجام دهیم اما الان نیازمند تعامل با دستگاه ها هستیم. باید نظامی را بسازیم که جامعه در آن دانش به فناوری و فناوری به محصول و خدمات تبدیل شود.
معاون پژوهشی وزارت علوم یادآورشد: جامعه چه تصویری از یک دانشگاه ایده آل دارد و اگر تصویری از آن دانشگاه ایده آل بسازیم و به یک اشتراک نظر برسیم، چطور می توانیم آن تصویر را درون سازمان های خودمان منتقل کنیم. 
وی افزود: بسیاری می دانند نحوه اطلاع رسانی ما در دانشگاه ها زیاد قوی نیست و اطلاعات زیادی از یکدیگر نداریم. 
برومند با بیان اینکه برای رسیدن به مرحله ای که در آن قرار داریم، راه طولانی را پیمودیم، گفت: از ساختارهای ساده شروع کردیم و بعد به ساختارهای پیچیده مانند دانشکده ها، پژوهشگاه ها و دانشگاه ها رسیدیم. در حوزه آموزش راه طولانی را گذراندیم از جایی که فقط استفاده کننده علم بیرون بودیم ولی خودمان بر این دانش افزودیم و در دانش بشریت مشارکت کردیم. 
به گفته وی، از یک سری امکانات و اعتبارات لازم در سطح ملی و بین المللی برخورداریم. دانش آموختگان ما پل، سد، شاهراه، موتور و هواپیما ساختند. در مطالعات اجتماعی، علوم انسانی، هنر و سایر زمینه ها موفقیت های زیادی کسب کردیم و امروز به جایی رسیدیم که با یک درصد جمعیت جهان، یک و نه دهم درصد مقالات علمی دنیا و سه درصد مقالات برتر دنیا را در وب سایت های جهانی داریم. 
معاون پژوهشی وزیر علوم با بیان اینکه بالاترین رشد علمی را داشتیم، خاطرنشان کرد: در حوزه تجاری سازی و تبدیل علم به ثروت ملی به 196 مرکز رشد رسیده ایم. 42 هزار نفر در این مراکز فعالیت می کنند که عمده آنها دانش آموختگان تشکیل می دهند. هشت هزار میلیارد تومان فروش این شرکت ها است و حدود شش هزار واحد فناوری داریم.
برومند افزود: از این تعداد واحد فناور، یک هزار و 200 شرکت دانش بنیان هستند که صادرات دارند. آنچه که وزارت علوم و دانشگاهیان به دنبال آن بودند، پل شدن دانش آنها برای پاسخگویی به نیازهای جامعه بود. 
معاون پژوهشی وزیر علوم در بخش دیگر از سخنان خود به خسارت های سیل اخیر در کشور با بیان اینکه نیاز و چالش جامعه امروز ما کجاست؟ افزود: حتی با توجه به سیلاب های اخیر با مشکل کم آبی مواجه هستیم.
برومند تصریح کرد که با وجود بروز سیلاب های اخیر، مشکل کم آبی در کشور برطرف نمی شود.
به گفته این مسئول وزارت علوم، کم آبی، مهاجرت را به دنبال دارد و توسعه ناهمگون را بیش از گذشته در کشور تقویت می کند.

منبع :

http://www.ghatreh.com/news/nn46934488/%D8%A7%D8%B4%D8%AA%D8%BA%D8%A7%D9%84-%D8%AF%D8%A7%D9%86%D8%B4-%D8%A2%D9%85%D9%88%D8%AE%D8%AA%DA%AF%D8%A7%D9%86-%D9%85%D8%A7%D9%85%D9%88%D8%B1%DB%8C%D8%AA-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D9%88%D8%B2%D8%A7%D8%B1%D8%AA-%D8%B9%D9%84%D9%88%D9%85-%D8%A7%D8%B3%D8%AA
 

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA code
::
دفعات مشاهده: 128 بار   |   دفعات چاپ: 3 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

جمعیت توسعه علمی ایران Iranian Association for Scientific Development
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 46 queries by YEKTAWEB 3862