بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
آشنایی با انجمن::
اخبار انجمن::
کمیته علمی::
نقد و بررسی سیاست ها ::
اخبار علمی::
کتابخانه مجازی::
عضویت ::
آلبوم تصاویر::
پیوندها::
تسهیلات پایگاه::
ارتباط با ما ::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
آخرین مطالب بخش
:: جوان‌گرایی؛ مولفه‌ای که در انتخاب مسئولان دانشگاهی پررنگ شد
:: هفتمین جشنواره ملی رویش شهریورماه برگزار می‌شود
:: حل مشکلات جامعه با اعتماد به جوانان
:: نتایج اولیه آزمون سراسری ۹۸ منتشر شد
:: نهمین همایش الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت
:: دستیابی به توسعه همگن کشور با همکاری مجموعه حاکمیتی و آموزش عالی
:: برگزاری سومین نمایشگاه "دستاوردهای اجرایی دانشگاه‌ها، مؤسسات آموزشی و پژوهشی و پارک‌های علم و فناوری در حوزه مدیریت سبز" در مهرماه
:: ستاری: شاخص نوآوری کشور ۴ رتبه ارتقا یافته است
:: کارخانه نوآوری، گامی برای جلوگیری از مهاجرت نخبگان
:: زمان آموزش نظامی اعضای هیئت علمی طرح سربازی اعلام شد
..
آخرین مطالب سایر بخش‌ها
..

AWT IMAGE

  AWT IMAGE

 
:: معاون آموزشی وزارت علوم: برنامه وزارت علوم ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است ::
 | تاریخ ارسال: ۱۳۹۷/۵/۳ | 

معاون آموزشی وزارت علوم در دانشگاه صنعتی شاهرود اعلام کرد:

برنامه وزارت علوم ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است

دکتر مجتبی شریعتی نیاسر، معاون آموزشی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در نشست هیئت رئیسه دانشگاه صنعتی شاهرود گفت: برنامه وزارت علوم کاهش کمی تعداد واحدهای دانشگاهی و به جای آن ارتقای سطح کیفی آموزش عالی و ایجاد فضای مهارت آموزی است .


به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم به نقل از دانشگاه صنعتی شاهرود، در این نشست که دکتر عبدالرحیم نوه ابراهیم، مشاور معاونت آموزشی وزارت علوم نیز حضور داشت، دکتر شریعتی نیاسر ماموریت گرایی دانشگاه صنعتی شاهرود را تحسین برانگیز و تخصصی صنعتی دانست و اظهار داشت: دانشگاه صنعتی شاهرود به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا مسیر خود را پیدا کرده و امیدوارم با تمرکز بر رشته های فنی و مهندسی و ایجاد رشته های میان رشته ای و تقاضا محور، شرایط لازم را برای جذب دانشجویان مستعد فراهم کرده تا بستر سازی لازم برای استفاده بهینه از امکانات و تجهیزات فراهم آید.

وی افزود: سیاست های کلان در وزارت علوم مبتنی بر ایجاد واحدهای مهارت آموزی در دانشگاه ها و کنترل بر کیفیت برگزاری دروس عملی و آزمایشگاهی، کارورزی و کارآموزی و دروس پروژه در مقطع کارشناسی است تا بتوان نیروهای کارآمد برای جامعه تربیت کرد.

معاون آموزشی وزارت علوم گفت: توسعه کمی دانشگاه ها در مقطعی به صورت غیرکارشناسی رقم خورد و باعث شد تا برخی دانشگاه ها از استانداردهای لازم برخوردار نباشند، لذا برنامه طرح آمایش آموزش عالی کشور از سال ۱۳۹۴ آغاز شد تا بتوانیم سطح علمی دانشگاه ها را ارتقا ببخشیم.

وی افزود: عدم تجویز دانشگاه یا موسسه جدید آموزش عالی از طرف وزارت علوم اولین حرکت مهار رشد بی رویه دانشگاه ها و رشته های آموزش عالی در سال ۹۳ بود که تا حدودی موفق بوده است.

دکتر شریعتی نیاسر به توجه مهارت افزایی دانش آموختگان به ویژه در بخش های کارشناسی اظهار داشت: علاوه بر مهارت آموزشی تخصصی در رشته خود، کسب مهارت های عمومی، دانش افزایی زندگی اجتماعی، روابط عمومی، هنر، مجری گری و هنر کارآفرینی از جمله الزامات می باشد.

معاون آموزشی وزارت علوم با تأکید بر اینکه امروز دانشگاه ها باید مأموریت خود را به بهترین نحو به انجام برسانند، گفت: افق دانشگاه ها از طریق انجام صحیح مأموریت های محوله در راستای تحول علمی سطح کشور مشخص می شود.

دکتر محمد مهدی فاتح، رئیس دانشگاه صنعتی شاهرود نیزبا ارائه گزارشی اجمالی از عملکرد این دانشگاه و توانمندی های آن، در خصوص جذب رشته های جدید در طی سال های اخیر و نیز عدم جذب از سال ۹۵ به بعد سخن گفت.

پس از این نشست دکتر شریعتی نیاسر از پردیس مهندسی و فناوری های نوین و پردیس معدن آموزشی دانشگاه صنعتی شاهرود بازدید کرد.

https://www.msrt.ir/fa/news/40428

  
تسهیلات مطلب
سایر مطالب این بخش سایر مطالب این بخش
نسخه قابل چاپ نسخه قابل چاپ
ارسال به دوستان ارسال به دوستان


CAPTCHA
::
دفعات مشاهده: 194 بار   |   دفعات چاپ: 24 بار   |   دفعات ارسال به دیگران: 0 بار   |   0 نظر

جمعیت توسعه علمی ایران Iranian Association for Scientific Development
Persian site map - English site map - Created in 0.05 seconds with 47 queries by YEKTAWEB 3937